Selecteer een pagina

Eén corporate identity die impact maakt

Het gezamenlijke verhaal van zes afzonderlijke staalbedrijven

Het begin

Ga er maar aan staan, als moederbedrijf van zes verschillende bv’s. Elk met z’n eigen expertise. Maar één ding hebben ze gelukkig gemeen: ze zijn allemaal specialisten in staal.

De aanpak

Omdat moederbedrijf Gilden Beheer via de dochters over de landsgrenzen opereert, stelde puur!fct een naam voor met een internationaal karakter: GB Steel. We brachten eenheid aan in verschillende huisstijlen en lieten die uitkomen in websites, bedrijfsbusjes en drukwerk. In de middelen is er veel ruimte voor de projecten die GB Steel groot maken. En toch blijft elk afzonderlijk bedrijf herkenbaar.

Het resultaat

Kampstaal, Nauta Heeg, Kamplacon, Vossebelt, Beijer en Hordal onderscheiden zich elk nog altijd op hun eigen vakgebied. Maar ze maken nu goed gebruik van de eenheid in staal, waardoor het veelzijdige verhaal van de GB Steel Group sterker voor het voetlicht wordt gebracht.

‘Puur!fct heeft onze huisstijl en websites opnieuw ontworpen en dat hebben ze op een verrassende en creatieve manier gedaan. We zijn blij dat we weer helemaal bij de tijd zijn.’

Marlijn van der Kamp

// Communicatiemedewerkster

Samen werken aan het verhaal van jouw merk?

Neem contact op

Nog meer verhalen waar we trots op zijn

TDS – positionering

Samenhang in de communicatie creëren. Dat was de grote uitdaging voor TSD. Hoe puur!fct dat heeft opgelost, zie je...

Rinos – herpositionering

Puur!fct keek over de schouder van de groothandel richting de project- en interieurbranche om de entreematten van...

Tweak – herpositionering

De geschiedenis van Tweak en puur!fct gaat lang terug. En nog steeds is Tweak de luis in de pels van de gevestigde...

Oostpoort – herpositionering

Een identiteit en communicatieconcept dat precies het gevoel van Montessori College Oost weet te vangen. Aan de hand...
Loading...