Selecteer een pagina

Kanker. En nu?

Sterke identiteit maakt Parkhuys Almere zichtbaar en herkenbaar

Het begin

Het Parkhuys Almere is één van de ruim 80 centra voor leven met en na kanker in Nederland. De laatste jaren was het Parkhuys veel minder zichtbaar. Ruud de Jonge, coördinator van het Parkhuys, sprak naar ons begin 2023 de ambitie uit dat aan het eind van het jaar het huidige pand eigenlijk te klein zou moeten zijn (omwille van de vraag die omtrent kanker helaas nog steeds erg groot is).

Juist omdat de zichtbaarheid en bekendheid van het Parkhuys op het moment van uitspreken van deze ambitie bijzonder laag waren, mocht alles ter discussie gesteld worden. Mits het resultaat, meer mensen geconfronteerd met kanker verder helpen, maar beter werd.

De aanpak

We zijn terug naar de basis gegaan. Waarom bestaat het Parkhuys en wat wil het bereiken? Dit hebben we vertaald naar kernwaarden, emoties, acties en sterke punten van het Parkhuys. Vervolgens hebben we er een aangepaste, visuele identiteit omheen gebouwd.

Voor het beeldmerk hebben we ons laten inspireren door het klavertje vier uit het oude logo. Nu wel wat abstracter, zonder aan betekenis in te boeten. We hebben meer afstand genomen van de associatie met ‘geluk’ dat een klavertje vier heeft. De blaadjes zijn niet meer even groot, en de kleuren veranderen. Het symboliseert dat leven met kanker op en neer gaat en iedereen het anders beleeft. De één zit er midden in, de ander heeft het achter de rug. Beiden hebben goede en minder goede momenten. De blaadjes blijven wel verbonden. Een verbondenheid waar het Parkhuys uiteindelijk voor staat.

De visuele identiteit hebben we uitgewerkt naar ondermeer flyers en banieren. En hebben we toegepast op de signing van het pand. De gehele website hebben we aangepast, evenals de social media kanalen. Enkel en alleen met het doel om het Parkhuys op elk communicatieniveau herkenbaar te maken en haar zichtbaarheid te vergroten.

Het resultaat

Het consistent doorvoeren van de nieuwe visuele identiteit en voeren van een nieuwe, heldere boodschap werpen hun eerste vruchten af. Er is inmiddels contact gelegd met meer dan 100 mogelijke verwijzers in Almere en het aantal activiteiten is vergroot door het aangaan van diverse samenwerkingen. De vele groepsactiviteiten zitten regelmatig vol en de spontane inloop is t.o.v. de eerste vier maanden van dit jaar tientallen malen hoger.

‘Puur!fct heeft het Parkhuys Almere een herkenbare identiteit in woord en beeld gegeven. Mensen, geconfronteerd met kanker, weten ons weer veel beter te vinden, zodat wij van betekenis kunnen zijn.’

Ruud de Jonge

// Coördinator Parkhuys Almere

Samen werken aan het verhaal van jouw merk?

Neem contact op

Nog meer verhalen waar we trots op zijn

Kuizenga – brand identity

Puur!fct vertelt met een enkel beeldelement het verhaal van Kuizenga Advocatuur en geeft kleur aan zijn corporate...

Tweak – herpositionering

De geschiedenis van Tweak en puur!fct gaat lang terug. En nog steeds is Tweak de luis in de pels van de gevestigde...
Loading...