Selecteer een pagina

Hoe verover je de markt als nieuwe tv-aanbieder?

Sparql, sprankelend tv-aanbod in een sterk concurrerende markt

Het begin

Internetbedrijf Cambrium, het moederbedrijf van Tweak, is al lange tijd onze klant. Cambrium houdt van schoppen tegen de gevestigde orde. Daarom lieten zij de kans om een nieuwe tv-provider in de markt te zetten niet lopen. Aan puur!fct de vraag: hoe gaan we ‘m introduceren? En: hoe moet-ie eigenlijk heten?

De aanpak

De nieuwe provider staat voor een geweldig zenderaanbod via de glasvezelkabel of via DSL tegen een concurrerende prijs. Met standaard de filmzender HBO in het pakket. Een nieuwe aanbieder die de markt opschudt. We bedachten de naam Sparql (spreek uit als ‘sparkel’), die staat voor een sprankelend tv-aanbod in een concurrerende markt. En daarna kwamen de positionering, de communicatiestrategie en een groot aantal middelen er vlot achteraan.

Het resultaat

Na de onvermijdelijke periode van kinderziektes, staat Sparql nu als een huis. De komende tijd werken we er samen met Cambrium aan om het aantal dealers dat de tv-dienst aanbiedt uit te breiden. En natuurlijk blijven we vooroplopen bij het uitrollen van nieuwe features. Omdat zowel de klant als wij denken dat tv gewoon veel leuker kan.

Zonder puur!fct was Sparql niet geworden wat het nu is.’

Randal Peelen

// Manager Product en Marketing

Samen werken aan het verhaal van jouw merk?

Neem contact op

Nog meer verhalen waar we trots op zijn

Rinos – herpositionering

Puur!fct keek over de schouder van de groothandel richting de project- en interieurbranche om de entreematten van...

Oostpoort – herpositionering

Een identiteit en communicatieconcept dat precies het gevoel van Montessori College Oost weet te vangen. Aan de hand...
Loading...