Selecteer een pagina

Corporate identity voor advocaat op geheel eigen wijze

Zo blijf je weg van clichés waar de advocatuur van barst

Het begin

Ron Kuizenga is advocaat. Hij heeft een nuchtere kijk op het geheel. Heel toegankelijk, vrolijk, open, kleurrijk en bereikbaar. Toen Ron, na tientallen jaren bij andere kantoren gewerkt te hebben, zijn eigen naam ‘op de gevel’ wilde zien, klopte hij bij puur!fct aan. Ook omdat wij wel eens bij hem aankloppen en er een klik is.

De aanpak

We wilden ver weg blijven van de clichés in kleur en vormentaal die de advocatuur veelal kenmerkt. En toch opvallen, zonder aan professionaliteit in te boeten. We kozen een beeldelement dat ook los te gebruiken is. Het haakse lijnenspel in de ‘K’ staat symbool voor de partijen in een conflict. Uiteindelijk wijzen de twee lijnen in dezelfde richting, net als in een uitspraak. Voor de website kozen we beelden uit het dierenrijk, waar de meest herkenbare vorm van conflict heerst.

Het resultaat

Het warme, toegankelijke karakter van Ron hebben we weten te vatten in een sterk onderscheidende huisstijl. Direct na lancering kwamen de eerste complimenten binnen bij Ron. Al snel gevolgd door mooie opdrachten.

Ook privé heb ik geen enkele discussie gehad over de voorstellen. De creatieven van puur!fct luisteren, geven invulling, aanvullingen en durven anders te denken. Erg blij mee.’

Ron Kuizenga

// Kuizenga Advocatuur

Samen werken aan het verhaal van jouw merk?

Neem contact op

Nog meer verhalen waar we trots op zijn

Sparql – positionering

Internetbedrijf Cambrium houdt van schoppen tegen de gevestigde orde. Een kans om een nieuwe tv-aanbieder te...

Tweak – herpositionering

De geschiedenis van Tweak en puur!fct gaat lang terug. En nog steeds is Tweak de luis in de pels van de gevestigde...

Rombou – herpositionering

Rombou helpt boerenbedrijven met groeien. En wij helpen Rombou met een heldere visie en missie en een onderscheidende...
Loading...