Selecteer een pagina

Marketingtrends 2016

26 jan, 2016

De ontwikkelingen op het gebied van online marketing gaan steeds sneller. Om aan de verwachtingen van (potentiële) klanten te voldoen, moet je als reclamebureau de marketingtrends in de gaten houden. De marketingtrends 2016 hebben invloed op je vindbaarheid. De algoritmes van verschillende zoekmachines worden steeds slimmer. Kwaliteit wordt belangrijker.

Wij houden de ontwikkelingen goed in de gaten. Deze marketingtrends 2016 zijn beschreven op basis van artikelen die wij gelezen hebben.

Online en offline zijn één geheel

We schreven al eerder een blog over hoe online en offline elkaar versterken. Het komende jaar wordt dit nog meer zichtbaar. In winkels wordt je geconfronteerd met zogenaamde social walls. Sociale kanalen worden hier op geprojecteerd. Het delen van locatie, beeld en tekst wordt steeds eenvoudiger en toegankelijker. Er zijn steeds meer plaatsen waar je op het WiFi netwerk kunt inloggen. Inloggen, delen, online shoppen in offline winkels. Offline praten over online mogelijkheden is niet meer weg te denken. Met alle gadgets die ontwikkeld worden, zoals de smartwatch, vervaagt de grens tussen online en offline.

Marketingtrends gaan over kwaliteit

De website Dutchcowboys schrijft een artikel over de marketingtrends volgens Adobe. In veel trends kunnen wij ons wel vinden. Zoals de marketingtrend in de kwaliteit van communicatie. Wát je communiceert is en wordt nog veel belangrijker. Er is veel content, en er komt dagelijks veel content bij. De zoekmachines kunnen steeds beter de kwaliteit meten. Dit doen ze onder andere door het meten van de sociale activiteit rondom content. Voldoet je content precies aan de vraag van de bezoeker? Dan is de kans groot dat de bezoeker deze content deelt. Is je content opvallend? Idem dito. Mond tot mond, maar dan online.

Personaliseren

Verschillende websites, zoals Marketingfacts, Frankwatching en Emerce schrijven over marketingtrends op het gebied van personalisatie. Automatische personalisatie. Door je content aan te passen op kenmerken van je bezoeker vergroot je de betrokkenheid. Je creëert herkenning bij de bezoeker waardoor de bezoeker meer klikt. Er ontstaat meer contact. Met de data die je verzamelt uit je social media kanalen en analyse programma’s kun je specifieke content aanbieden. Bijvoorbeeld op segmenten als geslacht, geografie, en zelfs op interesses en internetgebruik.

Zoekmachines en digitale assistenten krijgen een nog grotere rol

Youtube is na Google de grootse zoekmachine en sommige websites vermoeden dat youtube boven Google uitstijgt dit jaar. En digitale assistenten zoals ‘Siri’ krijgen een grotere rol volgens MarketingMed. We onthouden minder en zoeken meer op. Een ingrijpende maar interessante marketingtrend. Hierover later meer.

Videomarketing

De marketingtrend van 2015 zal blijven stijgen. Video geeft de beste indruk en blijft het beste hangen. Wij werken regelmatig samen met Hokus Fokus en de video die wij na iedere Lancering van Lifestyle Almere verspreiden, zorgt voor veel engagement op social media.

Naast video, is virtual reality straks ook niet meer weg te denken. De 360 graden filmpjes worden steeds populairder en geven een goed beeld van bijvoorbeeld projecten en activiteiten. Zie het voorbeeld van Rombou, waarin we voor een beurs een concept met virtual reality bril hebben gerealiseerd.

Wij van puur!fct zijn ons bewust van de marketingtrends en ontwikkelingen op het gebied van (online) communicatie, marketing, vormgeving en webdevelopment. Wij helpen je beter zichtbaar en vindbaar te worden en meer conversie te creëren. Neem gerust contact met ons op.

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...