Selecteer een pagina

Zo komen twee communicatie vraagstukken van het Flevoziekenhuis bij elkaar

17 okt, 2023

Het Flevoziekenhuis klopte bij ons aan met eigenlijk twee vragen. Na een aantal gesprekken en een eerste brainstorm bleken de vraagstukken raakvlakken te hebben. Toch waren ze verschillend genoeg dat we ze niet volledig tot één communicatie uiting konden verwerken.

Voor de bezoekers van het ziekenhuis staan er twee grote veranderingen aan te komen die nagenoeg tegelijkertijd ingaan. Allereerst meld je je vanaf eind oktober aan via één van de aanmeldzuilen in de ontvangsthal en op de afdelingen. Door deze standaard handeling te digitaliseren ontstaat er meer tijd bij de balie voor individueel contact. De tweede verandering is het vernieuwde mijnFlevoziekenhuis waar iedereen zijn gegevens, afspraken en behandelingen – online – kan inzien en beheren.

Ons belangrijkste advies: zoek verbinding maar communiceer beide boodschappen wel apart. De verbinding hebben we gevonden in de fotografie, een cirkel en het ‘ik’ perspectief. Door te communiceren vanuit het perspectief van de patiënt vertelt het ziekenhuis niet wat je moet doen. Je wordt juist meegenomen in hetzelfde perspectief dat jij als lezer hebt.

We hebben samen met het ziekenhuis en Hokus Fokus meegedacht over het script en de uitvoering van de ondersteunende video. Daarnaast ontwikkelden we de kernboodschap en werkten we deze uit in banieren, posters en flyers.

Ook op zoek naar synergie in jouw marketingcommunicatie, neem contact op met de denkers & doeners van puur!fct.

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...