Van een eigen visie
naar een onderscheidend concept

Het begin

Rombou helpt boerenbedrijven met groeien. Soms letterlijk in vierkante meters, door de bouwbegeleiding bij een nieuwe stal. Maar ook op het gebied van juridisch advies, het aanvragen van vergunningen en het maken van tekeningen. Rombou klopte bij puur!fct aan met het verzoek om de communicatie naar een hoger plan te tillen.

De aanpak

In zo’n geval gaan we graag terug naar de basis. Wat is je visie? Wat is je missie? En de belofte die je jouw klanten doet? Deze aangescherpte uitgangspunten leidden tot een onderscheidend communicatieconcept. Waar de concurrentie overwegend leunt op het laten zien van boeren en hun bedrijf, besloten wij een communicatieve schil toe te voegen.

Het resultaat

De belofte ‘groei voor je boerenbedrijf’ laten we zien in een serie voor agrariërs herkenbare beelden. Bijvoorbeeld: het verbeelden van een ei, een kuiken en een kip voor een pluimveehouderij en het verbeelden van een bol, een ontkiemd plantje en een tulp voor een bloembollenkwekerij. Dit heldere communicatieconcept is inmiddels vertaald naar de website, drukwerk en een beursstand.


Meer projecten van puur!fct
GB Steel

Hoe vertel je het gezamenlijke verhaal van zes afzonderlijke bedrijven?

Bekijk project
Tweak

Er was eens een internetprovider. Maar het was geen gewone aanbieder.

Bekijk project
Door in het onderwijs

Als alles draait om vertrouwen en persoonlijkheid, hoe zet je dan iets nieuws in de markt?

Bekijk project
Rinos

Hoe verkoop je een product waar klanten hun voeten mee afvegen?

Bekijk project
Avincy

Hoe zorg je ervoor dat de emotie overkomt?

Bekijk project