Selecteer een pagina

Krachtige belofte nodigt Amsterdamse scholieren uit

Nu zit ik op school. Straks …

Het begin

Het Montessori College Oost in Amsterdam is een beroepsgerichte Montessorischool vol mogelijkheden. De school kijkt naar de toekomst en wil daar klaar voor zijn. De aangescherpte positionering moet jongeren in de directe(re) omgeving van de school meer aanspreken, aanwezige vooroordelen ten opzichte van de school wegnemen en de voordelen benadrukken. Oftewel een scherper profiel in het Amsterdamse onderwijs.

De aanpak

De mogelijkheden die de leerlingen op het MCO krijgen waren voor ons aanleiding voor het communicatieconcept. Nu leren ze metselen, brood bakken of een auto te onderhouden. En straks? Dan is alles mogelijk! Met opvallende campagnebeelden visualiseren we deze boodschap. Daarnaast hebben we de hele identiteit van het MCO klaar gemaakt voor de toekomst.

Het resultaat

Een identiteit- en communicatieconcept dat precies het gevoel van Montessori College Oost weet te vangen is het resultaat. Aan de hand van leerlingen en hun dromen laten we zien dat niets onmogelijk is. Als je maar bereid bent verantwoordelijk-heid te nemen en keuzes te maken. Daarmee onderscheidt MCO zich op een positieve manier van de andere vmbo-scholen in de regio.

Update: het MCO heet sinds november 2019 Montessori Lyceum Oostpoort

‘Puur!fct heeft een goede vertaling van ons verhaal gemaakt naar beeld en tekst, met een professionelere en frissere uitstraling als fraaie uitkomst’

Sander Jacobs

// Montessori Lyceum Oostpoort

Samen werken aan het verhaal van jouw merk?

Neem contact op

Nog meer verhalen waar we trots op zijn

Rombou – herpositionering

Rombou helpt boerenbedrijven met groeien. En wij helpen Rombou met een heldere visie en missie en een onderscheidende...

Kuizenga – brand identity

Puur!fct vertelt met een enkel beeldelement het verhaal van Kuizenga Advocatuur en geeft kleur aan zijn corporate...
Loading...