Selecteer een pagina

The Royal Weekend

4 mrt, 2011

Peter van der Vorst en de zijnen moeten een topweekend hebben gehad. Het was één en al royalty dat de klok sloeg. Nu andere zaken het nieuws weer beheersen, maken we de digitale balans op.

Een paar wapenfeitjes van de eerste Engelse Royal Wedding in het digitale tijdperk: een officiële website, Facebook pagina, Twitter feeds, een livestream, mobiele applicatie en een soundtrack op iTunes. Google vond de gelegenheid belangrijk genoeg om haar logo aan te passen, en het StreetView poppetje te veranderen in een bruidspaar zoals je die op taarten ziet. In totaal werden er meer dan 1.5 miljoen tweets met #royalwedding verzonden.

Koninginnedag 2012: de cijfers

Een dag later ging alle aandacht uit naar ons eigen Koningshuis. Tussen alle bedrijvigheid door hadden Vodafone gebruikers genoeg tijd om 1.4 miljoen keer Facebook te bezoeken. Maar Twitter was koning met 1.8 miljoen unieke bezoekers. Ook niet onbelangrijk voor de marktbezoekers, festivalgangers en bootjesvaarders: het weer. Buienradar en Weeronline werden 20 keer vaker bezocht dan gemiddeld. Mobiel internet in het algemeen werd zaterdag 3 keer zoveel gebruikt als tijdens Koninginnedag 2010. Nogmaals, dit zijn alleen cijfers van Vodafone, het totaal ligt dus veel hoger.

Royal Wedding: de foto

De groeiende populariteit van social media wordt tijdens dit soort evenementen weer eens benadrukt. We willen, moéten delen. Of je nu een voorstander van deze ontwikkeling bent of niet; zonder Twitter was ik de meest gelinkte foto van de Royal Wedding mooi misgelopen. (misschien schokkend voor Peter van der Vorst en de zijnen)

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...