Selecteer een pagina

Scoren in Google? Ga voor content!

30 sep, 2014 | Blog, Zoekmachine Optimalisatie (SEO) | 0 Reacties

Hoog eindigen in de zoekresultaten van Google is onmisbaar voor elk bedrijf. De criteria waarop Google websites beoordeelt, veranderen elk jaar enigszins. Het bedrijf SearchMetrics heeft het laatste onderzoek naar de criteria voor 2014 gedaan. Belangrijkste resultaat: voldoende content van hoge kwaliteit is onmisbaar. 

Kwaliteitscontent telt

Dat Google waarde hecht aan kwaliteitscontent was al langer bekend. Het rapport van SearchMetrics geeft ons daar nog wat meer inzicht in. Zo blijkt dat sites met veel relevante content van hoge kwaliteit op termijn hoog scoren in zoekresultaten. Sites met een topranking hebben op dit moment meer dan 900 woorden aan copy. Google ontwikkelde nieuwe technieken om de relevantie en kwaliteit van de content te meten. Het verrijken van tekst met foto’s en video’s blijft belangrijk.

Presteer beter met goede gebruikerservaring

Hoe de gebruiker navigeert door jouw site, heeft ook invloed op je ranking. De click-through rate en hoeveel tijd een bezoeker doorbrengt op je site is nu nog belangrijker dan eerder. Pagina’s met een lagere bounce rate eindigen ook hoger in de zoekresultaten. Allemaal signalen die aangeven dat relevantie belangrijk is voor Google: als jouw pagina waardevol is voor de bezoeker, zal hij immers langer blijven hangen. Zorg dus voor een goede gebruikerservaring.

Technische prestaties blijven belangrijk

Lessen die we eerder al leerden, blijven van kracht. Je activiteit op social media, vertaalt naar social signals, is van invloed op je ranking. Ook blijven de technische prestaties van je site van belang. Zorg dus voor een heldere websitestructuur, snel ladende pagina’s en gebruik relevante metadata, zoals de titel en de description.

Dat zoekmachineoptimalisatie (of SEO) onmisbaar is om jouw online doelen te bereiken, wisten we al. Het complete rapport van SearchMetrics (dat ruim tachtig pagina’s beslaat) geeft een nog scherper beeld van wat er in 2014 nodig is om goed te scoren in Google. Heb je hulp nodig om op te vallen in zoekresultaten? Of is al het bovenstaande sowieso nog nieuw voor je? Puur!fct helpt je jouw site te optimaliseren.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *