Selecteer een pagina

Gebruik een hashtag in je online communicatie

3 jun, 2016

De hashtag is het hekje op je telefoon #. Vroeger kon je deze gebruiken om bijvoorbeeld de status van je beltegoed op te vragen. Tegenwoordig heeft de hashtag veel meer functies. Het is een begrip in de online marketing. Met de hashtag kun je informatie bundelen. Je maakt het voor de zoeker gemakkelijk om informatie over het gewenste onderwerp te vinden. Een mooie manier een specifieke doelgroep te bereiken. Zie onze blog met 5 stappen om succesvol te worden op social media voor meer informatie over het bereiken van de juiste doelgroep.

Waarom een hashtag gebruiken in je online communicatie?

Een hashtag is handig om informatie te bundelen. Je zoekt op een hashtag om te zien wat er geschreven wordt over een bepaald onderwerp. Bijvoorbeeld #onlinemarketing, hier vind je alle tweets met deze hashtag. Zie onze Twitter– en Instagramaccount voor meer voorbeelden. Je gebruikt een hashtag ook om met jou online bericht tussen de berichten over een bepaald onderwerp te komen. Je komt in beeld bij iedereen die zoekt op deze zoekterm. Door een hashtag te gebruiken die past bij jou merk, zorg je ervoor dat je herkenbaar bent en dat je gevonden wordt door de mensen die specifiek opzoek zijn naar jou. Door hashtags te gebruiken van een locatie bijvoorbeeld bereik je een locatiespecifieke doelgroep.

Op welke sociale media kun je een hashtag gebruiken?

Niet ieder kanaal is ingericht op hashtags. Zo heeft het via LinkedIn niet zoveel zin om een hashtag te gebruiken. En via Snapchat ook niet. Waar kun je deze functie dan wel goed inzetten? Bijvoorbeeld via Twitter, Facebook en Instagram. Door een – voor jou specifieke – hashtag ook offline te gebruiken versterk je de online kracht ervan. Lees meer over hoe online offline communicatie kan versterken in onze blog.

Trending topics

Via Twitter kun je trending topics bekijken. Dit zijn hashtags of woorden die veel gebruikt worden op dat moment. De trends worden afgestemd op jou interesses en zijn zichtbaar op de Twitter startpagina in desktopversie. Wil je de trending topics op je telefoon bekijken? Ga dan naar de startpagina en klik op het loepje rechtsboven. Hier zie je een top 20 van actuele trends.

Trending topics kun je inzetten bij het bereiken van je doelgroep. Is er een topic dat aansluit bij de missie van je bedrijf? Deel je mening, gebruik de trending hashtag en bereik honderden, soms duizenden mensen. Naast het bereiken van je doelgroep is een trending topic ook handig om te monitoren wat er speelt, zodat je hier op wat voor manier dan ook op kunt inhaken richting je doelgroep.

Welke hashtag gebruik jij vaak? Deel het met ons via een reactie op deze blog.

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...