Selecteer een pagina

Context is king

5 mrt, 2013

Typefoutje in de kop van dit bericht ontdekt? Nope. Het is nog niet zover, maar de voortekenen zijn er al wel. Het toverwoord voor online vindbaarheid en kwaliteit is nog altijd content. Maar de focus verschuift naar context.

Content is het verzamelwoord voor alles wat je online plaatst. Tekst, foto, film, blog, nieuwsbericht, alles. Content is king, omdat goede content zorgt voor een groot bereik van jouw informatie en voor goede vindbaarheid in zoekmachines. Zonder goede content speel je online eigenlijk niet mee.

We willen meer

Maar inmiddels komen we – met volgens Google ruim 35 miljard webpagina’s – om in de content. Dus we beginnen meer te eisen. Specifieke informatie, gericht op onze eigen voorkeuren en levensstijl. Info in de juiste – daar heb je ‘m – context. En dat is precies waar we naartoe gaan.

Alleen relevante informatie

Stel, je krijgt om 2 uur ‘s nachts zin in een pizza. Hoe makkelijk zou het zijn wanneer Google je – op basis van de openingstijden – alleen de gelegenheden laat zien die nog bezorgen? En die – op basis van een Google places account – ook nog in de buurt zijn? Of wanneer je op zoek bent naar een Jaguar voor je collectie old-timers, je geen websites van dierentuinen te zien krijgt?

Nieuwe mogelijkheden

Bovenstaande heet semantiek. Semantiek is het toekennen van de juiste – en daar is ‘ ie weer – context aan woorden of groepen woorden. Iets wat vroeger alleen hersenen konden. Nu hier ook technologieën voor bestaan, betekent dat een heel nieuw scala aan mogelijkheden voor bedrijven. Semantisch adverteren bijvoorbeeld, zoals in het voorbeeld van de pizza. Je boodschap bereikt alleen de mensen voor wie de informatie relevant is.

Kostenefficiënt adverteren

Door te zorgen dat jouw content alleen in de juiste context getoond wordt, bespaar je kosten en kun je gerichter informeren en adverteren. De techniek is er al. Puur!fct zit bovenop de ontwikkelingen en is constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden die jij kunt toepassen. We houden je op de hoogte.

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...