Hoe verover je de markt
als nieuwe tv-aanbieder?

Het begin

Internetbedrijf Cambrium, het moederbedrijf van Tweak, is al lange tijd onze klant. Cambrium houdt van schoppen tegen de gevestigde orde. Daarom lieten zij de kans om een nieuwe tv-provider in de markt te zetten niet lopen. Aan puur!fct de vraag: hoe gaan we ‘m introduceren? En: hoe moet-ie eigenlijk heten?

De aanpak

De nieuwe provider staat voor een geweldig zenderaanbod via de glasvezelkabel of via DSL tegen een concurrerende prijs. Met standaard de filmzender HBO in het pakket. Een nieuwe aanbieder die de markt opschudt. We bedachten de naam Sparql (spreek uit als ‘sparkel’), die staat voor een sprankelend tv-aanbod in een concurrerende markt. En daarna kwamen de positionering, de communicatiestrategie en een groot aantal middelen er vlot achteraan.

Het resultaat

Na de onvermijdelijke periode van kinderziektes, staat Sparql nu als een huis. De komende tijd werken we er samen met Cambrium aan om het aantal dealers dat de tv-dienst aanbiedt uit te breiden. En natuurlijk blijven we vooroplopen bij het uitrollen van nieuwe features. Omdat zowel de klant als wij denken dat tv gewoon veel leuker kan.

‘Zonder puur!fct was Sparql niet geworden wat het nu is.’

Randal PeelenManager Product en Marketing, Sparql

Meer projecten van puur!fct
Lifestyle Almere

Onze bijdrage aan het verhaal van de jongste stad van Nederland

Bekijk project
Avincy

Hoe zorg je ervoor dat de emotie overkomt?

Bekijk project
Rinos

Hoe verkoop je een product waar klanten hun voeten mee afvegen?

Bekijk project
Door in het onderwijs

Als alles draait om vertrouwen en persoonlijkheid, hoe zet je dan iets nieuws in de markt?

Bekijk project
Kemphaan

Hoe presenteer je meer dan tien bedrijven als één avontuurlijk dagje uit?

Bekijk project