Hoe verover je de markt
als nieuwe tv-aanbieder?

Het begin

Internetbedrijf Cambrium, het moederbedrijf van Tweak, is al lange tijd onze klant. Cambrium houdt van schoppen tegen de gevestigde orde. Daarom lieten zij de kans om een nieuwe tv-provider in de markt te zetten niet lopen. Aan puur!fct de vraag: hoe gaan we ‘m introduceren? En: hoe moet-ie eigenlijk heten?

De aanpak

De nieuwe provider staat voor een geweldig zenderaanbod via de glasvezelkabel of via DSL tegen een concurrerende prijs. Met standaard de filmzender HBO in het pakket. Een nieuwe aanbieder die de markt opschudt. We bedachten de naam Sparql (spreek uit als ‘sparkel’), die staat voor een sprankelend tv-aanbod in een concurrerende markt. En daarna kwamen de positionering, de communicatiestrategie en een groot aantal middelen er vlot achteraan.

Het resultaat

Na de onvermijdelijke periode van kinderziektes, staat Sparql nu als een huis. De komende tijd werken we er samen met Cambrium aan om het aantal dealers dat de tv-dienst aanbiedt uit te breiden. En natuurlijk blijven we vooroplopen bij het uitrollen van nieuwe features. Omdat zowel de klant als wij denken dat tv gewoon veel leuker kan.

‘Zonder puur!fct was Sparql niet geworden wat het nu is.’

Randal PeelenManager Product en Marketing, Sparql

Meer projecten van puur!fct
Montessori College Oost

Nu zit ik nog op school. Straks...

Bekijk project
Kemphaan

Hoe presenteer je meer dan tien bedrijven als één avontuurlijk dagje uit?

Bekijk project
Rombou

Van een eigen visie naar een onderscheidend concept

Bekijk project
Door in het onderwijs

Als alles draait om vertrouwen en persoonlijkheid, hoe zet je dan iets nieuws in de markt?

Bekijk project
GB Steel

Hoe vertel je het gezamenlijke verhaal van zes afzonderlijke bedrijven?

Bekijk project