Hoe verkoop je een product
waar klanten hun voeten mee afvegen?

Het begin

Veel tapijtfabrikanten doen het erbij. Voor het oer-Hollandse bedrijf Rinos is het een kernactiviteit: praktische én stijlvolle entreevloerbedekking verkopen. Maar: hoe doe je dat met een low-interestproduct?

De aanpak

Met alleen kreten over kwaliteit en representativiteit kom je er niet. Daarom hebben we het perspectief omgegooid. Letterlijk, met de camera in de mat. Zodat je ziet wat je binnenhaalt. Pas in tweede instantie komen de matten zelf in beeld. En wanneer we dat doen, doen we het goed: met onafhankelijk onderzoek en sterke claims. Die we natuurlijk voor de volle 100% waar kunnen maken.

Het resultaat

Met een ‘rond’ communicatieconcept presenteren we Rinos als een ‘made in Holland’-merk met een rijke geschiedenis. Maar ook als een merk met de pijlen gericht op de toekomst. Een merk dat een pasklaar antwoord heeft op hedendaagse uitdagingen op de snijvlakken van representativiteit, schoonmaak en onderhoud.

“Puur!fct heeft een klassiek bedrijf met een dito uitstraling in een modern jasje weten te steken. We zijn erg blij met de creatieve output en met het snelle schakelen!”

Kim OtteProduct Manager, Rinos

Meer projecten van puur!fct
Avincy

Hoe zorg je ervoor dat de emotie overkomt?

Bekijk project
Tweak

Er was eens een internetprovider. Maar het was geen gewone aanbieder.

Bekijk project
GB Steel

Hoe vertel je het gezamenlijke verhaal van zes afzonderlijke bedrijven?

Bekijk project
Morgen College

Een verhaal van eenheid in verscheidenheid

Bekijk project
TSD

Zo plaatsen we een bedrijf dat op de achtergrond opereert in het spotlicht

Bekijk project