Hoe vertel je het gezamenlijke verhaal
van zes afzonderlijke bedrijven?

Het begin

Ga er maar aan staan, als moederbedrijf van zes verschillende bv’s. Elk met z’n eigen expertise. Maar één ding hebben ze gelukkig gemeen: ze zijn allemaal specialisten in staal.

De aanpak

Omdat moederbedrijf Gilden Beheer via de dochters over de landsgrenzen opereert, stelde puur!fct een naam voor met een internationaal karakter: GB Steel. We brachten eenheid aan in verschillende huisstijlen en lieten die uitkomen in websites, bedrijfsbusjes en drukwerk. In de middelen is er veel ruimte voor de projecten die GB Steel groot maken. En toch blijft elk afzonderlijk bedrijf herkenbaar.

Het resultaat

Kampstaal, Nauta Heeg, Kamplacon, Vossebelt, Beijer en Hordal onderscheiden zich elk nog altijd op hun eigen vakgebied. Maar ze maken nu goed gebruik van de eenheid in staal, waardoor het veelzijdige verhaal van de GB Steel Group sterker voor het voetlicht wordt gebracht.

‘Puur!fct heeft onze huisstijl en websites opnieuw ontworpen en dat hebben ze op een verrassende en creatieve manier gedaan. We zijn blij dat we weer helemaal bij de tijd zijn.’

Marlijn van der KampCommunicatiemedewerkster, GB Steel Group

Meer projecten van puur!fct
Rombou

Van een eigen visie naar een onderscheidend concept

Bekijk project
Rinos

Hoe verkoop je een product waar klanten hun voeten mee afvegen?

Bekijk project
Lifestyle Almere

Onze bijdrage aan het verhaal van de jongste stad van Nederland

Bekijk project
Sparql

Hoe verover je de markt als nieuwe tv-aanbieder?

Bekijk project
Kemphaan

Hoe presenteer je meer dan tien bedrijven als één avontuurlijk dagje uit?

Bekijk project