We vertellen allemaal een verhaal

Communicatie, Social media, Storytelling / 29 september 2016 2 reacties

We zien het overal terugkomen, verhalen. We hebben behoefte aan het verhaal achter een product, we willen ons verhaal vertellen en we delen ons verhaal massaal. Wij weten al lang dat verhalen vertellen heel fijn is. We leggen je vandaag uit waarom het ook werkt voor jouw bedrijf.

Het is niet alleen leuk om te lezen waar je product vandaan komt, het maakt ook dat we een bewustere keuze maken voor wat we in huis halen. Of dit nu een dienst of product is, maakt niet uit. Dit zijn al twee redenen waarom we het fijn vinden om een verhaal te horen: entertainment en hulp bij het maken van een bewuste keuze. Er is nog een reden, het maakt je product of dienst relevant. En dat is belangrijk.

erwaseens-_blog

Relevantie en Google

Google heeft sinds deze week een nieuwe update in zijn algoritme doorgevoerd. Relevantie is nog belangrijker geworden. Je website wordt nu realtime geïndexeerd gaat op paginaniveau. Google weet dus sneller of je website actueel is. De links die je in je website zitten moeten evenwichtig zijn en relevant. Als de gelinkte website niet van toepassing is op het onderwerp waarover je vertelt, wordt je afgestraft. Als je volgens Google iets ‘fout’ doet dan wordt je strenger in de gaten gehouden. Een kans voor jou om het goed te maken.

Relevante tekst en beeld zorgen voor een hogere positie in de zoekresultaten. En voor een grotere community, want iemand volgen is pas echt interessant als hij of zij ook iets te vertellen heeft.

Verhalen vertellen via en Snapchat

We zien een duidelijke stijgende lijn in mogelijkheden om online ons verhaal te vertellen. Overal poppen de mogelijkheden op om real time video’s en foto’s te delen in een verhaallijn.

Snapchat

Snapchat is een app waarin je verhalen kunt maken. Die verhalen zijn 24 uur beschikbaar voor je volgers. Je kunt met Snapchat ook privéberichten sturen die slechts enkele seconden zichtbaar zijn. Je ziet precies wie je verhaal heeft bekeken. Ook bedrijven hebben Snapchat inmiddels ontdekt en delen korte verhalen over hun product of dienst. Je kijkt mee achter de schermen bij de NOS en kan live aanwezig zijn bij grote events als de fashion week in Parijs. Ontdek de raarste celebrity schoonheidsbehandelingen of laat je inspireren door de prachtige beelden van National Geographic.

Instagram Stories

Snapchat is een groot succes, en dat is niet onopgemerkt gebleven bij andere social media-kanalen. Zo komt Instagram met de functie Instagram Stories. Een functie waarbij je foto’s en video’s maakt die niet op je tijdlijn terecht komen maar in een andere omgeving, waar je met een tik doorheen scrolt. Met filters en teksten fleur je de foto of video op. Je vertelt gewoon je verhaal van de dag. Na 24 uur verdwijnen de foto’s. Als je rechtsboven in Instagram op het plusje klikt, dan kun je direct aan de slag. En aan het eind van de dag zie je precies wie jouw verhaal heeft bekeken.

Kortom we vertellen steeds meer verhalen. Volg onze verhalen via Instagram, Twitter en Facebook en laat ons vooral weten waar we jouw verhaal kunnen vinden.

Heb je hulp nodig bij het vertellen van jouw verhaal? Neem contact met ons op. Samen vertellen we het verhaal goed en zorgen we dat je verhaal bij de juiste doelgroep terecht komt.

Comments
  1. lidewij says:

    Ik ben wel benieuwd wat een celeberty is…

Geef uw reactie

Uw emailaddres wordt niet gepubliceerd

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>