Selecteer een pagina

Vijf Veel Voorkomende Valkuilen

24 apr, 2013

Adverteren, altijd lastig. Waar? Wanneer? Hoe vaak? En wat is je boodschap? Vermijd deze vijf bekende valkuilen en voorkom een reclamecliché.

1 Verkeerde associaties bij je product of dienst

Je bedrijf associëren met onderwerpen die niets met je core-business van doen hebben, lijkt misschien makkelijk scoren, maar het is cliché. Baby’s zijn inderdaad schattig maar hebben niets te maken met een tuinbouwbedrijf. Sex sells, maar een meid in bikini die je dienst aansmeert is gewoon plat.

2 Feestdagen en evenementen aangrijpen voor acties

Dit doet werkelijk iedereen. Hoe origineel en opvallend is het écht om nu met een K(r)oningsnummer, actie of aanbieding te komen? De Olympische Spelen en het WK zijn ook typische voorbeelden. Dan gaan we massaal voor goud, en leggen we de lat extra hoog, toch?

3 Zelfverheerlijking

Heb je ooit Donald Trump of Steve Jobs in z’n eigen advertentie gezien? Een echte CEO zet zichzelf hooguit in voor PR. We kennen allemaal de voorbeelden van de professionele-maar-benaderbare directeur in advertenties. Staand voor zijn pand, of peinzend in de verte turend… Niet nieuw!

4 ‘Moeten’ veranderen

Als je basis klopt – dat wil zeggen: wanneer je vanuit een heldere conceptgedachte werkt – dan maakt het niet uit welk medium je inzet. De vorm kan verschillen, maar zorg voor een consequente inhoud. Op de radio, in een advertentie en op Facebook. Jij ziet je advertenties veel vaker dan je doelgroep en kracht zit hem in herhaling. Niet te snel veranderen dus.

5. Te veel adverteren

Deze is kort maar krachtig. Liever één goede advertentie of commercial dan een hele reeks middelmatige.

Bottom line: goede reclame valt op. Loop buiten het gebaande pad en laat je niet verleiden om iets naar buiten te brengen waar je niet honderd procent achter staat. Omdat het voordelig is, omdat iedereen het doet, of om wat voor reden dan ook.

Ik wil goede reclame

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...