Selecteer een pagina

Het nieuwe logo van Google

9 sep, 2015

Google lanceert op 1 september 2015 een nieuw logo. Een behoorlijke verandering van het font. En ze leggen de nadruk op de scheve ‘e’. Google heeft deze scheve ‘e’ al sinds 1999, maar hij komt niet standaard terug in het gebruikte lettertype Product Sans.

Google is nog steeds de meest gebruikte zoekmachine. Ze spelen een belangrijke rol in de vindbaarheid van bedrijven en de marketing van vandaag de dag. De zoekmachine is populair op verschillende apparaten. Het nieuwe logo van Google is op ieder apparaat herkenbaar en goed zichtbaar.

Dit zegt Google over het introduceren van het nieuwe logo:

“These days, people interact with Google products across many different platforms, apps and devices — sometimes all in a single day. You expect Google to help you whenever and wherever you need it, whether it’s on your mobile phone, TV, watch, the dashboard in your car, and yes, even a desktop!” Bron: http://googleblog.blogspot.nl/

Heineken reageert scherp door te doen alsof de scheve ‘e’ een afgekeken idee is. Het bericht van Heineken gaat de hele wereld over. Verschillende ‘grote’ websites haken er op in.

Niet alleen Heineken is scherp. #GoogleLogo is een tijd lang trending op Twitter. Velen delen hun mening.

De vraag achter de vraag

Waarom deelt Heineken een bericht met de nadruk op de scheve ‘e’, terwijl ze weten dat Google de scheve ‘e’ al sinds 1999 heeft? Ze spelen in op de verwachtingen van de klant. Heineken ziet hoe een klant kijkt naar het nieuwe logo van Google. Ze publiceren op Facebook een logo met veel herkenningspunten. Het werkt. Men reageert massaal.

Social media marketing gaat net als offline marketing om wat werkt voor de klant. Puur!fct gaat altijd op zoek naar de vraag achter de vraag om te ontdekken wat werkt voor de klant. In de online communicatie betekent dit o.a. dat wij in kaart brengen wat de verwachtingen van de klant zijn. We creëren herkenbaarheid. En we zetten een strakke strategie neer. Ingaan op actualiteiten is hierbij belangrijk. Een actualiteit is al gelezen, besproken en een mening is al gevormd. Herkenbaar dus.

Let op de volgende punten bij het plaatsen van een post over een actueel onderwerp:

  • Creëer herkenbaarheid.
  • Maak duidelijk wat de toon is van je post. Ben je sarcastisch, leef je mee of wil je bijvoorbeeld je steentje ergens aan bijdragen?
  • Wacht niet te lang. Nieuws gaat razendsnel.

Puur!fct geeft Google en Heineken een knipoog

Een tikkeltje sarcastisch geven wij Google en Heineken een knipoog. Enerzijds om ze te feliciteren met dit resultaat, anderzijds omdat wij jullie graag op de hoogte houden van interessante ontwikkelingen op het gebied van marketing.

Puur!fct is een reclamebureau dat inzet op duurzame relaties en unieke merkverhalen. We willen onderscheidend zijn en werken graag samen met onze klanten aan resultaat. Onze ambitie? Het meest gewilde bureau zijn, ten dienste van onze relaties.

Loading...